Groep 1/2/3 buiten eten

Hoi allemaal,

Op donderdag werd het in de middag opeens heerlijk weer! Hier hebben we van genoten door buiten te gaan eten. De kinderen vonden het heerlijk om lekker in het zonnetje te kunnen lunchen.

Bij gym hebben we deze week geoefend met het samenwerken. De kinderen moesten in duo’s allebei aan één kant van de bal staan en deze vasthouden met hun handen. Hierna moesten ze over het parcours gaan zonder de bal te laten vallen. Dit bleek nog best wel ingewikkeld! Uiteindelijk bleken de kleinste ballen het makkelijkste en hiermee heeft iedereen over het parcours kunnen gaan.

De juf heeft op donderdag voor de kinderen een hoek gekozen om in te spelen. Bij veel van de kinderen was dit een hoek die ze normaal niet of nauwelijks kiezen. De meeste kinderen vonden het uiteindelijk leuk om een keer in een andere hoek te spelen. We gaan dit zeker nog een keer proberen!

Deze week hadden we in plaats van de letter van de week, de kleur van de week. Tijdens het circuit moesten kinderen de kleur groen vinden in het boek over Nederland. Dit ging goed!

Fijn weekend en tot maandag!

Groetjes,

Juf Rosa

buiten eten website buiten eten website
20240411_133957 20240411_133957